Al. KEN 47/U15, 02-797 Warszawa NFZ: 22 403 52 10 Usługi prywatne: 22 120 20 60 Operacje da Vinci: 22 120 20 61

Aktualności

Michał Małek: „Przesunięcie części kontraktów NFZ mogłoby pomóc służbie zdrowia”

Jaka jest sytuacja pacjentów onkologicznych w czasie pandemii? Czy pacjenci, których operacja została odwołana, dostają nowy termin? Co mogłoby poprawić sytuację pacjentów onkologicznych?

O sytuacji pacjentów onkologicznych w czasie pandemii, skali odwoływanych operacji oraz o rozwiązaniach, które byłyby wsparciem dla służby zdrowia w najnowszym odcinku podcastu „DGPtalk: Z pierwszej strony” mówi dr Michał Małek. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) podkreśla, że o przesuwaniu operacji decydują kwestie medyczne i każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.

Jaka jest sytuacja pacjentów onkologicznych w czasie pandemii?

Generalnie onkologia urologiczna jeszcze tak bardzo nie ucierpiała, choć oczywiście tych pacjentów jest wyraźnie mniej, ale te operacje jeszcze są wykonywane. Natomiast, jeśli chodzi o operacje nieonkologiczne urologiczne, to ci pacjenci ucierpieli zdecydowanie najmocniej. Od właściwie roku, te operacje są notorycznie przekładane i ci pacjenci na te zabiegi się w ogóle nie mogą dostać i oni są najbardziej pokrzywdzeni w tej sytuacji. […] Uroonkologia została ograniczona. Stało się tak głównie ze względu na niewydolność służby zdrowia, spowodowanej COVID-19. Braki lokalowe, braki kadrowe, jeśli chodzi o lekarzy anestezjologów. Po części pozamykane oddziały urologiczne i myślę, że było około 30% tych operacji wykonanych mniej niż przed pandemią – mówi dr Małek.

Czy pacjenci, których operacja została odwołana, dostają nowy termin?

Z reguły to wygląda tak, że pacjent, który jest odwoływany z powodu, np. zaistniałego stanu epidemiologicznego na oddziale, nie dostaje terminu. My tego pacjenta informujemy o terminie najczęściej telefonicznie czy zapraszamy go ponownie, bo też nie wiemy, jak sytuacja się będzie rozwijała. Naprawdę trudno nad tym zapanować i nawet najtęższe umysły nie są w stanie przewidzieć, jak sytuacja się rozwinie. […] Trudno jest ustalić pacjentowi konkretną datę, można to zrobić w przybliżeniu. Np. „w przyszłym miesiącu Pan będzie zoperowany”, ale nie co do dnia. Mówię tu o szpitalach, w których prowadzimy operacje głównie na NFZ. Operacje komercyjne to jest inna ścieżka, tych pacjentów jest zdecydowanie mniej i można nimi lepiej zarządzać – podkreśla dr Małek.

Co mogłoby poprawić sytuację pacjentów onkologicznych?

Wydaje mi się, że to, co można by zrobić, to przesunąć część kontraktów z tych szpitali, które pełnią największą służbę dla pacjentów covidowych do innych jednostek, które są mniej obciążone. Przesuwanie środków finansowych z jednych ośrodków, jednostek do drugich. To może rzeczywiście miałoby jakiś wpływ na poprawę leczenia. To, co ja mogę zaobserwować na przykładzie Szpitala Mazovia w Warszawie, który ma ograniczony kontrakt z NFZ, to że moglibyśmy robić więcej, gdybyśmy tych pieniędzy z Funduszu mieli więcej. Ale nie jesteśmy w stanie, bo nikt nie będzie pacjentów leczył, żeby się zadłużać. Wydaje mi się, że między jednostkami państwowymi, te środki też mogłyby być przesuwane. Wtedy te szpitale, które są obciążone COVID trochę mniej, mogłyby więcej pracować – podsumowuje dr Małek.

Zapraszamy do przesłuchania pełnego podcastu z Dr n. med. Michałem Małkiem, specjalistą urologiem- kierownikiem bloku operacyjnego w Szpitalu Mazovia. Posiada certyfikat operatora robota chirurgicznego da Vinci. Ukończył Warszawski Uniwersytet Medyczny, pracował w Klinice Urologii i Urologii Onkologicznej Centralnego Szpitala Klinicznego CSK MSWiA w Warszawie, w Oddziale Urologii Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie oraz w Oddziale Urologii Wojewódzkiego Szpitala w Legnicy. Jest także wizytującym operatorem w Radomskim Centrum Onkologii oraz w szpitalu Św. Wojciecha w Gdańsku. Link do podcastu: https://play.acast.com/s/dgptalk-z-pierwszej-strony/michal-malek-przesuniecie-kontraktow-mogloby-pomoc-pacjentom

Źródło: gazetaprawna.pl

© Copyright 2021 SZPITAL MAZOVIA | Realizacja MH Marketing Polityka Cookies Polityka Prywatności
Fundusze Europejskie
Masz pytanie?
Napisz do nas
close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Jumo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Komisji Edukacji Narodowej 47/U 15, 02-797 Warszawa, tel. 22 403 52 10
    2. Dane będą przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.
    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Jumo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Komisji Edukacji Narodowej 47/U 15, 02-797 Warszawa) jedynie do kontaktu ze mną.
    Zostaw numer
    oddzwonimy!